PL EN RU

Zapraszamy na Digital Europe Economic Seminars DELab UW

W trakcie styczniowych spotkań uczestnicy cyklu DELab UW pt. Digital Europe Economic Seminars przyjrzą się rynkowi car-sharing (na przykładzie platformy BlaBlaCar) oraz działaniom aktywistów w przestrzeni internetowej podczas prezydentury Donalda Trumpa. Zastanowią się również, jak badać efektywność pracy sądów z użyciem narzędzi data science. 

 

Digital Europe Economic Seminars: More Than (Brand) Names: The Impact of Vowels on Online Evaluations in Emerging Peer-To-Peer-Markets

 

12 stycznia 2022, godz. 13:00-14:30
Rejestracja

 

W trakcie seminarium dr Daniel Kaimann (Erasmus University Rotterdam, Paderborn University) przedstawi wyniki analizy danych z platformy car-sharingowej BlaBlaCar, w kontekście preferencji i ocen konsumentów. Fragment anglojęzycznego abstraktu wystąpienia znajdą Państwo poniżej.

 

„Following the theory of sound symbolism, this study has a twofold aim. First, we study consumer preferences for vowels in (brand) names by focusing on consumer behavior and online consumer ratings in a leading peer-to-peer platform. Second, our study is the first empirical attempt in the context of the ride-sharing market, a fast-growing market that has acquired deep roots in the United States ($11,790 million in 2017). Using a data sample of 125,999 enlisted drivers on the car-sharing platform BlaBlaCar, registered between 2004 and 2015, we differ into the front, central, and back vowels to model their effect on consumer ratings. Our results show that consumer brand names offer various sound patterns worth considering for marketing practices and brand naming strategies. More precisely, marketers should consider the front vowel [i] and central vowel [a] for brand names to represent potentially cheerful sounds. Consumers also favor popular names. Both factors indicate the significance of existing reputational effects”.

 

Moderacja: dr Wojciech Hardy (DELab UW, Wydział Nauk Ekonomicznych UW)

 

Seminarium, połączone z dyskusją, będzie prowadzone w języku angielskim poprzez platformę Zoom Video Meeting. Obowiązuje jednorazowa rejestracja, po której uczestnicy otrzymają dostęp do kalendarza spotkań #DEEconSeminars. Rejestracja. Spotkanie nie będzie nagrywane.

 

Digital Europe Economic Seminars: Public Diplomacy and Hybrid Media Activism: Online Diplomatic Participation and Citizens’ Counter-Narratives to the 2016 US Presidency

19 stycznia 2022, godz. 13:00-14:30
Rejestracja

 

Dr Paweł Surowiec (University of Sheffield, Department of Journalism Studies) przedstawi założenia i wyniki trwającego badania interakcji między dyplomacją publiczną jako główną praktyką w ramach soft power Stanów Zjednoczonych Ameryki a hybrydowym aktywizmem medialnym. Fragment anglojęzycznego abstraktu wystąpienia znajdą Państwo poniżej.

 

„Theoretically, the contribution of this study stems from its focus on counter-narratives, particularly its content as a driver of online diplomatic participation, and the ways in which social media aid hybrid media activism challenging the legitimacy of Trump’s public diplomacy narratives. In order to analyse the patterns of online diplomatic participation, we followed a sequential exploratory mix-method design to examine Youtube users’ engagement with the content of the ‘Every Second Counts’ campaign using, first, qualitative content analysis and then its quantitative equivalent (...)The results of qualitative content analysis demonstrate that satire is a genre strategically used as an affective resource in the connective action on foreign policy issues exhibited through: disparagement, intertextuality, tonality, scripting and unique tropes. On the level of videos, the results of regressions of quantitative data, reveal, indeed, significance of some of the affective resources for the video popularity measures and the propensity to dislike videos exhibiting a symbolic resource of political values. On the levels of comments, the interactivity trends emerging in data disclose that longer comments were positively associated with videos featuring part of the original talk show broadcast, speed of commenting was positively associated with when the video was posted, and adversarial political statements were a catalyst predicting likes of comments among users along with the attribution of videos to the EU states”.

 

Moderacja: dr Wojciech Hardy (DELab UW, Wydział Nauk Ekonomicznych UW)

 

Seminarium, połączone z dyskusją, będzie prowadzone w języku angielskim poprzez platformę Zoom Video Meeting. Obowiązuje jednorazowa rejestracja, po której uczestnicy otrzymają dostęp do kalendarza spotkań #DEEconSeminars.

 

Rejestracja.

 

Cyfryzacja pod lupą nauki: Analiza efektywności polskiego systemu sądownictwa z wykorzystaniem narzędzi modelowania tematów
26 stycznia 2022, g. 18-19.30
Rejestracja

 

Badania Macieja Świtały dotyczą sposobu pomiaru efektywności polskiego systemu sądownictwa. Oceny tego zjawiska dokonano wykorzystując analizę prawdopodobieństwa składania apelacji od orzeczeń sądowych. Opis badania znajdą Państwo poniżej.

 

„Narzędzia sztucznej inteligencji, które zastosowano w badaniu, umożliwiły zgrupowanie dużej ilości orzeczeń sądów ze względu na ich tematykę. W uzyskanych grupach sprawdzono od ilu orzeczeń została złożona apelacja. Przeanalizowano też, jaki odsetek orzeczeń w danej grupie wydały wydziały sądów o danej specjalizacji. W ten sposób zidentyfikowano grupy o jednorodnej charakterystyce prawnej tzn. dotyczące pojedynczych zagadnień prawa cywilnego, karnego, rodzinnego albo prawa pracy. Ponadto, zaobserwowano również takie grupy orzeczeń, które dotyczą więcej niż jednego problemu prawnego. Wreszcie, sprawdzono jak niejednorodna tematyka spraw wpływa na prawdopodobieństwo apelacji. Uzyskane wyniki sugerują, że sprawy cywilne charakteryzują się niższym prawdopodobieństwem apelacji niż sprawy karne. Z kolei orzeczenia o niejednorodnej tematyce cechuje wyjątkowo wysokie prawdopodobieństwo apelacji”.

Komentarz do badania wygłoszą:


- dr Maciej Wilamowski, analityk DELab UW, Wydział Nauk Ekonomicznych UW

- TBA, ekspert KPI

Moderacja: Weronika Przecherska (DELab UW, Wydział Socjologii UW)

Seminarium odbędzie się poprzez platformę Zoom Video Webinars. Udział możliwy jest po bezpłatnej rejestracji.

 

Rejestracja.

 

Pytania dotyczące wydarzeń prosimy kierować na delab@uw.edu.pl

MERGED. Master of Science in Global Environment and Development

Projekt "Erasmus Mundus Joint Masters" jest pierwszym w ramach programu Erasmus+, w którym biorą udział uczelnie członkowskie 4EU+ (UW, Uniwersytet Kopenhaski, Uniwersytet w Mediolanie). Celem programu jest wyedukowanie globalnie konkurencyjnych absolwentów, którzy będą potrafili zidentyfikować krytyczne aspekty zarządzania odnawialnymi zasobami naturalnymi dla rozwoju gospodarczego, środowiskowego, instytucjonalnego i społecznego oraz opracować odpowiednie rozwiązania.

 

Głównym koondynatorem projektu jest profesor dr Carsten Smith-Hall z Uniwersytetu w Kopenhadze. Lokalnym koordynatorem programu na Uniwersytecie Warszawskim, obok profesora Carlo Pozzi z Uniwersytetu z Milanu,  jest dr Mariola Zalewska z Wydziału Zarządzania. Gratulujemy!

 

Więcej informacji znajduje się na stronie 4EU+

więcej
Publiczna obrona rozprawy doktorskiej

Dnia 14.12.2022 r. o godz. 16:00 odbędzie się publiczna obrona rozprawy doktorskiej - w trybie hybrydowym przy ul. Szturmowej 1/3 w Warszawie, sala B205 - mgr. Daniela Pazury. Tytuł rozprawy: Consequences of compatibility level between employee and supervisor characteristics: recommendations for HRM (Konsekwencje stopnia dopasowania między cechami pracownika i przełożonego: rekomendacje dla zarządzania zasobami ludzkimi).

 

Link do uczestnictwa w publicznej obronie rozprawy doktorskiej zostanie udostępniony po wcześniejszej rejestracji. Zgłoszenie należy przesłać na adres: sd@wz.uw.edu.pl. Rejestracja uczestników będzie otwarta od godz. 9:00 w dniu 25.11.2022 do godz. 15:00 w dniu 13.12.2022 r.

więcej
Publiczna obrona rozprawy doktorskiej

Dnia 14.12.2022 r. o godz. 14:00 odbędzie się publiczna obrona rozprawy doktorskiej - w trybie hybrydowym przy ul. Szturmowej 1/3 w Warszawie, sala B205 - mgr Marta Kabut. Tytuł rozprawy: False respondents in Web Human Resource Surveys (Fałszywi respondenci w ankietach internetowych w zarządzaniu zasobami ludzkimi).

 

Link do uczestnictwa w publicznej obronie rozprawy doktorskiej zostanie udostępniony po wcześniejszej rejestracji. Zgłoszenie należy przesłać na adres: sd@wz.uw.edu.pl. Rejestracja uczestników będzie otwarta od godz. 9:00 w dniu 25.11.2022 do godz. 15:00 w dniu 13.12.2022 r.

więcej
Publiczna obrona rozprawy doktorskiej

Dnia 14.12.2022 r. o godz. 11:00 odbędzie się publiczna obrona rozprawy doktorskiej - w trybie hybrydowym przy ul. Szturmowej 1/3 w Warszawie, sala B205 - mgr Magdaleny Sieradzkiej. Tytuł rozprawy: Consequences of compatibility level between employee and job characteristics: recommendations for HRM (Konsekwencje stopnia dopasowania pomiędzy cechami pracownika i pracy: rekomendacje dla Zarządzania Zasobami Ludzkimi).

 

Link do uczestnictwa w publicznej obronie rozprawy doktorskiej zostanie udostępniony po wcześniejszej rejestracji. Zgłoszenie należy przesłać na adres: sd@wz.uw.edu.pl. Rejestracja uczestników będzie otwarta od godz. 9:00 w dniu 25.11.2022 do godz. 15:00 w dniu 13.12.2022 r.

więcej
Publiczna obrona rozprawy doktorskiej

Dnia 7.12.2022 r. o godz. 16:00 odbędzie się publiczna obrona rozprawy doktorskiej - w trybie hybrydowym przy ul. Szturmowej 1/3 w Warszawie, sala B205 - mgr. Patryka Krajewskiego. Tytuł rozprawy: Czynniki wpływające na model użytkowania infrastruktury teleinformatycznej w organizacji.

 

Link do uczestnictwa w publicznej obronie rozprawy doktorskiej zostanie udostępniony po wcześniejszej rejestracji. Zgłoszenie należy przesłać na adres: sd@wz.uw.edu.pl. Rejestracja uczestników będzie otwarta od godz. 9:00 w dniu 25.11.2022 do godz. 15:00 w dniu 6.12.2022 r.

więcej
Publiczna obrona rozprawy doktorskiej

Dnia 7.12.2022 r. o godz. 14:00 odbędzie się publiczna obrona rozprawy doktorskiej - w trybie hybrydowym przy ul. Szturmowej 1/3 w Warszawie, sala B205 - mgr Anety Biernikowicz. Tytuł rozprawy: Model organizacyjnej zdolności do wdrożenia i wykorzystania technologii informatycznych.

 

Link do uczestnictwa w publicznej obronie rozprawy doktorskiej zostanie udostępniony po wcześniejszej rejestracji. Zgłoszenie należy przesłać na adres: sd@wz.uw.edu.pl. Rejestracja uczestników będzie otwarta od godz. 9:00 w dniu 25.11.2022 do godz. 15:00 w dniu 6.12.2022 r.

więcej
Nowe Stypendia od Santandera!

Zapraszamy do zapoznania się z nowymi Stypendiami Santander. Po długiej przerwie obok programów online - pojawiają się pierwsze programy umożliwiające wyjazdy zagraniczne. 

 

Program online: Stypendium Santander | Digital Business 2022 – 1 000 miejsc na siedmiotygodniowy program online, w którym uczestnicy będą mogli wybrać jeden z trzech dostępnych kursów: zarządzanie zespołem, marketing cyfrowy, innowacje w sektorze FinTech. Zajęcia są bezpłatne dla uczestników i odbywają się po angielsku, hiszpańsku i portugalsku.

 

Aplikuj do 16 stycznia 2023 r. na:  http://app.becas-santander.com/program/santander-scholarships-skills-digital-business 

 

Programy wyjazdowe: Stypendium Santander | English Summer Experience 2023 – 100 miejsc na wyjazdowy kurs języka angielskiego na poziomach od B1 do C1 dla osób w wieku 18 – 30 lat. Uczestnicy spędzą 3 tygodnie na kampusie takich uczelni jak: Conventry University, University of East England i University of Sheffield. Stypendium pokrywa koszty czesnego, lotów oraz zakwaterowania.

 

Aplikuj do 30 stycznia 2023 r. na: https://app.becas-santander.com/pl/program/santander-scholarships-language-uk-english-summer-experience-2023 

 

Stypendium Santander | Young Leaders for Education  – 60 miejsc na 5-cio dniowy pobyt w Hiszpanii i udział w Międzynarodowym Spotkaniu Rektorów w Walencji, które odbędzie się w maju 2023 r. Uczestnicy będą mieli możliwość wzięcia udziału w dyskusji i zaprezentowania swojej wizji edukacji przyszłości na forum międzynarodowym. Dodatkowo 3 osoby otrzymają nagrodę 1 000 EURO.  Stypendium pokryje koszty przelotu, zakwaterowania, wyżywienia oraz cykl szkoleń przygotowawczych.

 

Aplikuj do 10 grudnia br. na:https://app.becas-santander.com/pl/program/becas-santander-or-young-leaders-for-education 

 

więcej
Zapraszamy serdecznie wszystkich do kibicowania!

Turniej siatkówki z okazji 50-lecia Wydziału Zarządzania UW odbędzie się 10 grudnia o g. 10:00 w hali sportowej Wydziału Zarządzania UW. W meczu zmierzą się Absolwenci i Studenci Wydziały Zarządzania UW. Organizatorem turnieju jest Samorząd Studencki Wydziału Zarządzania UW.

Partnerem wydarzeń związanych z 50-leciem Wydziału Zarządzania UW jest Santander Universidades.

Sponsorem nagród jest Firma Bracia Sadownicy.

więcej
2. miejsce w rankingu Eduniversal dla Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego

Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego zdobył drugie miejsce w rankingu szkół biznesowych Eduniversal. Głosami dziekanów spośród tysiąca szkół biznesowych z ponad 150 krajów zostały wybrane najlepsze szkoły biznesu na świecie. 15. światowa konwencja Eduniversal została zorganizowana przez  Amerykański Uniwersytet w Kairze w dniach 30 października - 2 listopada. Wysoka lokata naszego Wydziału w rankingu Eduniversal to zdecydowanie powód do dumy. Jednym z kryteriów oceny było innowacyjne podejście do jakości kształcenia i nastawienie na przyszłość nauki. To dowód, że Wydział Zarządzania kształtuje najnowsze trendy w obszarze edukacji wyższej na międzynarodowym poziomie.

Cieszymy się również z faktu, że w rankingu wziął udział zaprzyjaźniony z nami Międzynarodowy Instytut Zarządzania (IMI-Kijów) z Ukrainy. Pierwsze miejsce przyznano ex aequo dwóm uczelniom: Wyższej Szkole Ekonomii i Biznesu w Lubljanie i Praskiemu Uniwersytetowi Ekonomii i Biznesu.
 

Szczegóły: http://efnet.si/en/2022/11/03/seb-lu-best-school-in-business-and-economics-in-the-region/

więcej
Publiczna obrona rozprawy doktorskiej

Dnia 07.12.2022 r. o godz. 11:30 odbędzie się publiczna obrona rozprawy doktorskiej w trybie hybrydowym - przy ul. Szturmowej 1/3 w Warszawie, sala B205 - mgr Oleny Kulykovets. Tytuł rozprawy: Lokowanie produktów jako narzędzie komunikacji marketingowej w sektorze żywności.

 

Link do uczestnictwa w obronie rozprawy doktorskiej zostanie udostępniony po wcześniejszej rejestracji. Zgłoszenie należy przesłać na adres: sd@wz.uw.edu.pl. Rejestracja uczestników będzie otwarta od godz. 9:00 w dniu 21.11.2022 do godz. 15:00 w dniu 6.12.2022 r.

więcej
Forum "Zdrowa żywność, zdrowe życie” - zapraszamy!

Coraz trudniej jest budować życie w oparciu o jasne i przejrzyste zasady dotyczące zdrowego odżywiania. W mediach tradycyjnych i elektronicznych przybywa teorii i opinii na temat stylu życia, który byłby najlepszy dla współczesnego człowieka. Aby uporządkować wiedzę w tym zakresie, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego i Fundacja Zdrowie Plus zapraszają na trzy spotkania w ramach Forum pt. „Zdrowa żywność, zdrowe życie”, które odbędzie się w dniach 29 i 30 listopada na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.

 

Udział w Forum jest bezpłatny. Przewidziane są upominki dla uczestników oraz poczęstunek.

29 listopada 2022, godz. 09:30 -19:10

30 listopada 2022, godz. 9:50 -13:00

 

Program wydarzenia.

 

W celu potwierdzenia udziału w Forum, prosimy o wysłanie zgłoszenia mailowego z podaniem imienia i nazwiska w terminie do 24 listopada, na poniższy adres email: am.bielecka8@uw.edu.pl. Liczba miejsc ograniczona.

więcej
Warsztaty z Zarządzania Stresem w języku angielskim “Workshop on Stress Management for UW Students"

Welcome Point wraz z ZIP organizuje Warsztaty z Zarządzania Stresem w języku angielskim  “Workshop on Stress Management for UW Students", które odbędą się stacjonarnie, 5 grudnia, w godz. 9:30-16:30 na Wydziale Neofilologii.

 

Aby się zarejestrować kliknij link.

W razie wątpliwości prosimy o kontakt mailowy: welcome.event@uw.edu.pl

 

więcej
EFMD Global
EQUIS1
Uniwersytet Warszawski
PRME
Ceeman
HR Excellence in Research
Eduniversal ranking
Eduniversal
Ministerstwo Nauki
Polska Komisja Akredytacyjna

© Copyright: Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego

ul. Szturmowa 1/3, 02-678 Warszawa
tel: +48 22 55 34 002, fax: +48 22 55 34 001; mail: wz@wz.uw.edu.pl

NIP: 525-001-12-66

 

Administratorem strony jest Sekcja Informacji i Promocji WZ UW

 

 

projekt: VisualTeam Logowanie dla pracowników