Miło nam poinformować, że Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego po raz kolejny uzyskał dofinansowanie w ogólnopolskim konkursie Narodowego Banku Polskiego "Uczelnie Szkołom – o finansach z NBP. Edycja II" na organizację projektu z zakresu edukacji ekonomicznej dla młodzieży szkolnej.
W odpowiedzi na rosnące potrzeby edukacyjne w tym zakresie dr Adam Chmielewski wraz z zespołem uruchomił drugą edycję projektu "ZAFIOS 2 - Edukacja ekonomiczna w zakresie zarządzania finansami osobistymi" (akronim ZAFIOS odnosi się do Zarządzanie Finansami Osobistymi) i w imieniu Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz Narodowego Banku Polskiego zaprosił do udziału licea ogólnokształcące i szkoły średnie o profilach ekonomicznych.
Jest to projekt istotny, ponieważ jak tłumaczy kierownik projektu dr Chmielewski - „tematyka ta jest rzadko poruszana, zarówno na poziomie szkoły podstawowej, średniej jak i podczas studiów. Naszym celem jest przekazanie młodzieży wiedzy w przystępnej formie, która wesprze ich w procesie przygotowania do dorosłego życia”.
Zajęcia warsztatowe
Zasadniczym celem projektu ZAFIOS 2 jest poszerzenie wiedzy i umiejętności uczniów w zakresie zarządzania finansami osobistymi, w tym: oszczędzania i inwestowania, bezpiecznego dokonywania transakcji w obrocie gotówkowym i bezgotówkowym, bezpiecznego korzystania z kredytów oraz ubezpieczeń, także w kontekście innowacji technologicznych. Podczas warsztatów zostaną też poruszone tematy związane z ubezpieczeniami oraz rynkiem pracy (wsparcie w poszukiwaniu pierwszej pracy, zawody wysoko i nisko wynagradzane, formy zatrudnienia, zawody przyszłości, kompetencje niezbędne na rynku pracy, planowanie ścieżki zawodowej, własny biznes a praca na etat).
Gra ułatwi naukę
Zajęcia warsztatowe na Wydziale Zarządzania UW będą prowadzone z nastawieniem na realizację głównego celu projektu, czyli praktycznej edukacji z wykorzystaniem - opracowanej przez pracowników WZ UW podczas pierwszej edycji programu - gry edukacyjnej „Saldo”.
Poszerzenie wiedzy i umiejętności uczniów w zakresie zarządzania finansami osobistymi będzie odbywało się dwutorowo: poprzez zajęcia dla młodzieży oraz poprzez rozdystrybuowanie egzemplarzy gry edukacyjnej do szkół ponadpodstawowych, z założeniem, że zostaną one wykorzystane podczas zajęć z uczniami i udostępnione w szkolnej bibliotece. W ten sposób zasięg projektu może sięgnąć nawet 2 000 osób.
Zwieńczeniem zajęć będzie otrzymanie przez każdego uczestnika jednego, darmowego egzemplarza gry, by mogli podzielić się wiedzą ze znajomymi i domownikami. Zajęcia będą też okazją do poznania Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz zapoznania się z nauczaniem uniwersyteckim. Nie zabraknie też tradycyjnej już degustacji pączków!
Zainteresowane szkoły prosimy o kontakt z kierownikiem projektu ZAFIOS2 dr Adamem Chmielewskim lub z dr Michałem Możdżeń-Marcinkowskim, Kierownikiem Programu Patronatów Naukowych Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Prosimy też o przesłanie wypełnionej deklaracji.
zdj nr 1 - Testowanie gry saldo na Wydziale Zarządzania UW, luty 2020
zdj nr 2 - Dystrybucja gier do szkół podczas pierwszej edycji ZAFIOS, listopad 2020
zdj nr 3 - Zajęcia przeprowadzone w ramach pierwszej edycji projektu ZAFIOS, luty 2020
Informujemy, że 5. kwietnia od godziny 11.30 będą obowiązywały godziny dziekańskie.
Zapraszamy do skorzystania z oferty edukacyjnej przygotowanej przez jedną z uczelni Sojuszu 4EU+, Uniwersytet Mediolański. Oferta wakacyjnych kursów języka i kultury Włoch jest skierowana m.in. do studentów i doktorantów UW. Kursy odbędą się stacjonarnie, w Gargnano, nad jeziorem Garda. Do udziału wymagana jest wcześniejsza znajomość j. włoskiego, na poziomie B1. Kursy są płatne (550 EUR za ponad 2 tygodnie zajęć, opłata pokrywa m.in. zakwaterowanie, wyżywienie, udział w aktywnościach kulturalnych).
Zgłoszenia są przyjmowane do 16 kwietnia, do godz. 12:00.
Szczegóły na stronie internetowej Uniwersytetu Mediolańskiego.
W miniony poniedziałek - 27 marca - studenci naszego międzynarodowego programu GlobalMBA mieli okazję odwiedzić i poznać niezwykłe miejsce na mapie Polski - Centrum Słuchu i Mowy MEDINCUS w Kajetanach. Niniejsza wizyta jest jedną z cyklu tzw. "business visits" będących integralną częścią programu GlobalMBA, których celem jest zapoznanie studentów naszego unikalnego międzynarodowego programu z różnorodnymi firmami i instytucjami działającymi prężnie na polskim rynku biznesowym.
Jeśli interesuje Was temat marketingu w rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej, to warto dołączyć na spotkanie z ekspertem Bernardem Gołko z BioMind organizowane przez Katedrę Marketingu naszego wydziału. Kiedy? 3.04.2023. O której? 9:45. Gdzie? Aula B
Będziemy rozmawiać o:
* Trendach rozwoju technologii #VR / #AR
* Wykorzystaniu rzeczywistości wirtualnej w marketingu i medycynie
* Budowaniu start-upu technologicznego
Będziemy też testować rozwiązania i zastanawiać się, jak marketing w przyszłości będzie wykorzystywał nowe technologie.
Serdecznie zapraszamy - wstęp jest wolny dla każdego.
Czy znacie już nową strefę wypoczynku na 4 piętrze w budynku C, która powstała w ramach współpracy z firmą Schneider Electric? Jeżeli nie, to koniecznie ją odwiedźcie! Czekają na Was leżaki oraz pufy!
Wczoraj podczas Dnia Karier WZ UW - wiosna 2023 gościliśmy firmę Schneider Electric - partnera Wydziału Zarządzania UW - która wspólnie z dziekanem prof. dr. hab. Grzegorzem Karasiewiczem i prodziekanem ds. rozwoju dr. hab., prof. UW Igorem Postułą odwiedziła nowe miejsce wypoczynku dla studentów WZ UW.
Dzisiaj odbyła się inauguracja Alior Uniwersytetu, który ma na celu zbliżenie środowiska uniwersyteckiego i biznesu w praktyce. Partnerami wydarzenia są uczelnie: Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Przemyślu, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, a także Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Inauguracji towarzyszył panel dyskusyjny „Biznes a świat akademicki”, w którym wziął udział m.in. dziekan Wydziału Zarządzania prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz. Więcej projektów łączących środowisko uniwersyteckie z biznesem pod skrzydłami Alior Banku pojawi się już wkrótce.
Było nam niezmiernie miło gościć wszystkich studentów zainteresowanych naszym międzynarodowym programem o podwójnym dyplomie "Global MBA" na sesji informacyjnej, którą zorganizowaliśmy na platformie Zoom w miniony wtorek. Wraz z partnerami z TH Koeln, KNU i UNF mamy nadzieję, że uzyskane tam informacje były pomocne i zachęciły uczestników do aplikowania na nasze unikalne studia! Dla tych z Państwa, którzy nie mogli dołączyć do sesji zamieszczamy link do nagrania z tego spotkania: Sesja informacyjna Global MBA, 21.03.2023
W razie jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu z koordynatorem programu z ramienia UW, p. Agatą Król: akrol@wz.uw.edu.pl.
Serdecznie zapraszamy!
......................................................
Thank you to all of you who were able to attend our GlobalMBA session. If you weren’t able to make it, or if you’d like to review the presentation, here is the recording link.
Audit OdyssEY to konkurs dla studentów, którzy chcą sprawdzić jak działa biznes od środka. Zapisy trwają do 26 marca a na zwycięzców czeka złoto inwestycyjne o łącznej wartości 40 000 PLN, kariera w EY i wiele więcej.
Konkurs składa się z 3 etapów:
1. Interaktywny test online, pełen anegdotek z codziennej pracy audytorów.
2. Certyfikowany cykl warsztatów (online), podczas których uczestnicy sprawdzą w praktyce, jak działa biznes.
3. Wielki Finał w Warszawie oparty na prawdziwych case’ach i pełen zwrotów akcji.
Zgłoszenia są indywidualne i odbywają się za pomocą formularza online.
Więcej informacji i zapisy na auditodyssey.pl
Nice talk! pod patronatem konkursu “Przedsiębiorca Roku UW” to wydarzenie skierowane do studentów realizujących swoje projekty przy wsparciu Inkubatora UW. Studenci będą mieli możliwość spotkania się w miłej, swobodnej atmosferze przy kawie z przedstawicielami Komisji Konkursu “Przedsiębiorca Roku UW”, którzy są nagrodzonymi i doświadczonymi praktykami biznesu.
Jako uczestnik będziesz mógł skonsultować swój projekt z kilkoma ekspertami. Celem rozmowy będzie uzyskanie opinii, rekomendacji, poleceń i wiedzy od wybranego laureata konkursu, któremu zaprezentujesz swój pomysł.
Zgłoś się już teraz klikając w link.
Po przesłaniu zgłoszenia otrzymasz mailem link do zapisu do wybranych ekspertów. Możliwe będzie zapisanie się na rozmowę z więcej niż jednym ekspertem. Zapisy trwają do wyczerpania miejsc.
W przypadku pytań napisz na dorota.marszalek@inkubator.uw.edu.pl
W dniach 14, 15 oraz 22 kwietnia na Wydziale Fizyki odbędą się kolejne Warsztaty z technik uczenia maszynowego dla studentów i pracowników naukowych Uniwersytetu. Warsztaty są organizowane przez Centrum Uczenia Maszynowego, powołane do życia w ramach programu IDUB. W tej edycji Warsztaty odbędą się w zmienionej formule - kolejne dni będą dedykowane osobom o różnym stopniu zaawansowania:
Zapraszamy do zapoznania się z programem Warsztatów na stronie Warsztatów.
Ta sesja warsztatów będzie prowadzona w całości w języku angielskim.
Osoby zainteresowane uczestnictwem prosimy o rejestrację przez formularz dostępny na stronie Warsztatów.
W dniach 20 i 21 marca mieliśmy wielką przyjemność gościć na naszym Wydziale delegację sześciu pań złożoną z p. Prorektor ds Jakości i Zrównoważonego Rozwoju oraz reprezentację Biura Współpracy z Zagranicą z Instituto Politécnico de Tomar w Portugalii.
Nasi goście zaprezentowali w trakcie dwudniowych spotkań swoją uczelnię jak również kluczowe projekty, nad którymi obecnie ich uczelnia intensywnie pracuje, rozszerzając współpracę z międzynarodowymi partnerami, w tym z naszym Wydziałem. Wspomniane projekty wpisujące się w najnowsze trendy współczesnej edukacji to "Gender equality plans, diversity and inclusion in higher education" i "Quality assurance and sustainability".
Więcej informacji o Instituto Politécnico de Tomar oraz wspomnianych projektach można znaleźć na stronie uczelni: http://www.gri.ipt.pt/?pag=5&lng=EN oraz na stronie samego projektu: http://www.diversidadeinclusao.ipt.pt/en/plano_de_igualdade_de_genero_inclusao_e_diversidade/
Wszystkie kandydatki i kandydatów (zarówno na studia I, jak i II stopnia) zapraszamy na Kampus Główny 22 kwietnia w godz. 10.00-16.00. W trakcie wydarzenia poznacie ofertę studiów na UW, zapoznacie się z zasadami rekrutacji i porozmawiacie z reprezentantkami i reprezentantami Waszych wymarzonych kierunków! Znajdziecie tam także stanowisko Wydziału Zarządzania - serdecznie zapraszamy i do zobaczenia w kwietniu!
© Copyright: Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego
ul. Szturmowa 1/3, 02-678 Warszawa
tel: +48 22 55 34 002, fax: +48 22 55 34 001; mail: wz@wz.uw.edu.pl
NIP: 525-001-12-66
Administratorem strony jest Sekcja Informacji i Promocji WZ UW