PL EN RU

Wspomnienie o śp. Profesorze Marianie Górskim

Ze smutkiem informujemy, że 23 maja 2022 r. w wieku 73 lat odszedł Profesor Marian Górski, dziekan Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego w latach 1990-1996, a także przez blisko 30 lat kierownik Katedry Systemów Finansowych Gospodarki a wcześniej Zakładu Bankowości i Rynków Finansowych

 

Odszedł znakomity ekonomista, mentor finansistów, lubiany przez współpracowników, ceniony i szanowany nauczyciel, któremu zawsze na sercu leżało dobro studentów i Uniwersytetu, który tworzył Wydział Zarządzania, m.in. w latach 90., reformując programy studiów.

 

Jako dziekan Profesor Marian Górski wprowadził Dyplomowe Studia Menedżerskie i dwuletnie Magisterskie Studia Menedżerskie, uruchomił w 1992 r. we współpracy z University of Illinois (USA) Program Executive MBA, zajmujący rokrocznie pierwsze miejsce w polskich rankingach studiów tego typu.

 

Profesor Marian Górski wszystkie insygnia naukowe odbierał na Uniwersytecie Warszawskim, od tytułu magistra, przez stopień doktora i doktora habilitowanego, aż po tytuł profesora nauk ekonomicznych, który otrzymał w 2007 r. Przez ponad 50 lat Profesor Marian Górski pracował naukowo i niestrudzenie uczył kolejne pokolenia studentów.

 

Profesor Marian Górski pogłębiał wiedzę oraz prowadził badania naukowe w prestiżowych ośrodkach zagranicznych, m.in. jako stypendysta programów amerykańskich i fundacji Humboldta (Uniwersytet Carleton, Kanada; Uniwersytet w Hamburgu, Niemcy; Kellog’s School of Northwestern University, USA; Wharton School of Pennsylvania University, USA).

 

Na Wydziale Zarządzania i Uniwersytecie Warszawskim Profesor Marian Górski piastował liczne ważne funkcje, na Wydziale był m.in. kierownikiem studiów doktoranckich i przewodniczącym komisji programowej, na Uniwersytecie zaś przez długie lata zasiadał w senackich komisjach ds. strategii finansowej oraz ds. budżetu i finansów, której również przewodniczył.

 

W 1981 r., wówczas jeszcze jako doktor, profesor Marian Górski zaangażował się czynnie w ruch Solidarność, został wybrany do Komisji Zakładowej NSZZ Solidarność na Uniwersytecie Warszawskim.

 

Profesor Marian Górski wydał ok. 100 prac w Polsce i za granicą, na które składają się publikacje naukowe oraz raporty, analizy i ekspertyzy. Jego książka „Rynkowy System Finansowy”, wydana nakładem PWE, została szeroko doceniona na polskich uczelniach i doczekała się 4 wydań (ostatnie z 2018 r.). Prace naukowe Profesora Marian Gorskiego koncentrowały się na makroekonomii, ekonomii porównawczej, systemie finansowym, rynkach kapitałowych, bankowości i polityce pieniężnej. Znalazły też zastosowanie w praktyce gospodarczej.

 

Profesor Marian Górski tworzył polski system finansowy i sektor bankowy. W latach 90. XX wieku i pierwszej dekadzie XXI wieku, był członkiem i przewodniczącym kilku rad nadzorczych, m.in. Banku Zachodniego WBK (teraz Santander), CORA Garwolin, Powszechnego Towarzystwa Emerytalnego WARTA. W latach 2013-2017 był delegowanym przez Przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) członkiem Rady WIBOR.

 

Profesor Marian Górski aktywnie uczestniczył w transformacji gospodarczej lat 90. Brał udział w procesach prywatyzacyjnych i restrukturyzował polskie przedsiębiorstwa. Na zlecenie Ministra Przemysłu i Handlu przygotował m.in. raporty o skutkach społeczno-ekonomicznych utworzenia Specjalnych Stref Ekonomicznych oraz projekt utworzenia Agencji Techniki i Technologii specjalizującej się we wspieraniu w imieniu państwa inwestycji typu venture capital.

 

Z okazji 70. urodzin Profesora Mariana Górskiego Wydział Zarządzania UW opublikował jubileuszową monografię naukową pt. „System finansowy w multiperspektywie”, w której szczegółowo opisano życiorys i dokonania Profesora Mariana Górskiego.

 

Oprócz artykułów naukowych, laudacji i listów gratulacyjnych, w monografii znalazły się również wspomnienia i notki wielu osób, które miały okazję spotkać się i współpracować z Profesorem Marianem Górskim (monografia dostępna pod linkiem)

 

Panie Profesorze,

będzie nam brakowało Pana wiedzy, charyzmy i humoru.

 

Pogrążeni w smutku,

 

Dziekan Wydziału Zarządzania,

pracownicy Katedry Systemów Finansowych Gospodarki

oraz cała społeczność Wydziału Zarządzania UW

 

5 kwietnia od 11:30

Informujemy, że 5. kwietnia od godziny 11.30 będą obowiązywały godziny dziekańskie.

więcej
Kurs języka włoskiego nad jeziorem Garda

Zapraszamy do skorzystania z oferty edukacyjnej przygotowanej przez jedną z uczelni Sojuszu 4EU+, Uniwersytet Mediolański. Oferta wakacyjnych kursów języka i kultury Włoch jest skierowana m.in. do studentów i doktorantów UW. Kursy odbędą się stacjonarnie, w Gargnano, nad jeziorem Garda. Do udziału wymagana jest wcześniejsza znajomość j. włoskiego, na poziomie B1. Kursy są płatne (550 EUR za ponad 2 tygodnie zajęć, opłata pokrywa m.in. zakwaterowanie, wyżywienie, udział w aktywnościach kulturalnych).

 

Zgłoszenia są przyjmowane do 16 kwietnia, do godz. 12:00.

 

Szczegóły na stronie internetowej Uniwersytetu Mediolańskiego.

więcej
GlobalMBA z wizytą w Kajetanach

W miniony poniedziałek - 27 marca - studenci naszego międzynarodowego programu GlobalMBA mieli okazję odwiedzić i poznać niezwykłe miejsce na mapie Polski - Centrum Słuchu i Mowy MEDINCUS w Kajetanach. Niniejsza wizyta jest jedną z cyklu tzw. "business visits" będących integralną częścią programu GlobalMBA, których celem jest zapoznanie studentów naszego unikalnego międzynarodowego programu z różnorodnymi firmami i instytucjami działającymi prężnie na polskim rynku biznesowym.

więcej
NEXT-TECH marketing w rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej (#VR i #AR w marketingu)

Jeśli interesuje Was temat marketingu w rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej, to warto dołączyć na spotkanie z ekspertem Bernardem Gołko z BioMind organizowane przez Katedrę Marketingu naszego wydziału. Kiedy? 3.04.2023. O której? 9:45. Gdzie? Aula B

 

Będziemy rozmawiać o:

* Trendach rozwoju technologii #VR / #AR

* Wykorzystaniu rzeczywistości wirtualnej w marketingu i medycynie

* Budowaniu start-upu technologicznego

 

Będziemy też testować rozwiązania i zastanawiać się, jak marketing w przyszłości będzie wykorzystywał nowe technologie.

 

Serdecznie zapraszamy - wstęp jest wolny dla każdego.

więcej
Zielona strefa wypoczynku na 4. piętrze

Czy znacie już nową strefę wypoczynku na 4 piętrze w budynku C, która powstała w ramach współpracy z firmą Schneider Electric? Jeżeli nie, to koniecznie ją odwiedźcie! Czekają na Was leżaki oraz pufy!

 

Wczoraj podczas Dnia Karier WZ UW - wiosna 2023 gościliśmy firmę Schneider Electric - partnera Wydziału Zarządzania UW - która wspólnie z dziekanem prof. dr. hab. Grzegorzem Karasiewiczem i prodziekanem ds. rozwoju dr. hab., prof. UW Igorem Postułą odwiedziła nowe miejsce wypoczynku dla studentów WZ UW.

więcej
Alior Uniwersytet – uniwersytet praktyczny

Dzisiaj odbyła się inauguracja Alior Uniwersytetu, który ma na celu zbliżenie środowiska uniwersyteckiego i biznesu w praktyce. Partnerami wydarzenia są uczelnie: Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Przemyślu, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, a także Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Inauguracji towarzyszył panel dyskusyjny „Biznes a świat akademicki”, w którym wziął udział m.in. dziekan Wydziału Zarządzania prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz. Więcej projektów łączących środowisko uniwersyteckie z biznesem pod skrzydłami Alior Banku pojawi się już wkrótce.

więcej
GlobalMBA - International Information Session

Było nam niezmiernie miło gościć wszystkich studentów zainteresowanych naszym międzynarodowym programem o podwójnym dyplomie "Global MBA" na sesji informacyjnej, którą zorganizowaliśmy na platformie Zoom w miniony wtorek. Wraz z partnerami z TH Koeln, KNU i UNF mamy nadzieję, że uzyskane tam informacje były pomocne i zachęciły uczestników do aplikowania na nasze unikalne studia! Dla tych z Państwa, którzy nie mogli dołączyć do sesji zamieszczamy link do nagrania z tego spotkania: Sesja informacyjna Global MBA, 21.03.2023

 

W razie jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu z koordynatorem programu z ramienia UW, p. Agatą Król: akrol@wz.uw.edu.pl.

 

Serdecznie zapraszamy!

 

......................................................

 

Thank you to all of you who were able to attend our GlobalMBA session. If you weren’t able to make it, or if you’d like to review the presentation, here is the recording link.

więcej
Audit OdyssEY sprawdź, czy audyt to Twój żywioł!

Audit OdyssEY to konkurs dla studentów, którzy chcą sprawdzić jak działa biznes od środka. Zapisy trwają do 26 marca a na zwycięzców czeka złoto inwestycyjne o łącznej wartości 40 000 PLN, kariera w EY i wiele więcej.

 

Konkurs składa się z 3 etapów:

1. Interaktywny test online, pełen anegdotek z codziennej pracy audytorów.

2. Certyfikowany cykl warsztatów (online), podczas których uczestnicy sprawdzą w praktyce, jak działa biznes.

3. Wielki Finał w Warszawie oparty na prawdziwych case’ach i pełen zwrotów akcji.

 

Zgłoszenia są indywidualne i odbywają się za pomocą formularza online.

 

Więcej informacji i zapisy na auditodyssey.pl

więcej
NiceTalk! o biznesie przy kawie

Nice talk! pod patronatem konkursu “Przedsiębiorca Roku UW” to wydarzenie skierowane do studentów realizujących swoje projekty przy wsparciu Inkubatora UW. Studenci będą mieli możliwość spotkania się w miłej, swobodnej atmosferze przy kawie z przedstawicielami Komisji Konkursu “Przedsiębiorca Roku UW”, którzy są nagrodzonymi i doświadczonymi praktykami biznesu.

 

Jako uczestnik będziesz mógł skonsultować swój projekt z kilkoma ekspertami. Celem rozmowy będzie uzyskanie opinii, rekomendacji, poleceń i wiedzy od wybranego laureata konkursu, któremu zaprezentujesz swój pomysł.

 

Zgłoś się już teraz klikając w link.

 

Po przesłaniu zgłoszenia otrzymasz mailem link do zapisu do wybranych ekspertów. Możliwe będzie zapisanie się na rozmowę z więcej niż jednym ekspertem. Zapisy trwają do wyczerpania miejsc.

 

W przypadku pytań napisz na dorota.marszalek@inkubator.uw.edu.pl

więcej
Warsztaty z technik uczenia maszynowego

W dniach 14, 15 oraz 22 kwietnia na Wydziale Fizyki odbędą się kolejne Warsztaty z technik uczenia maszynowego dla studentów i pracowników naukowych Uniwersytetu. Warsztaty są organizowane przez Centrum Uczenia Maszynowego, powołane do życia w ramach programu IDUB. W tej edycji Warsztaty odbędą się w zmienionej formule - kolejne dni będą dedykowane osobom o różnym stopniu zaawansowania: 

 

  • dzień 0 (sesja zdalna) - osoby zaczynające od “zera”;
  • dzień 1 (sesja stacjonarna) - początkujący:  podstawowe sieci neuronowe, autokodery  
  • dzień 2 (sesja stacjonarna) - zaawansowani: przetwarzanie języka naturalnego

 

Zapraszamy do zapoznania się z programem Warsztatów na stronie Warsztatów.

 

Ta sesja warsztatów będzie prowadzona w całości w języku angielskim.

 

Osoby zainteresowane uczestnictwem prosimy o rejestrację przez formularz dostępny na stronie Warsztatów.

więcej
Instituto Politécnico z wizytą na Wydziale Zarządzania

W dniach 20 i 21 marca mieliśmy wielką przyjemność gościć na naszym Wydziale delegację sześciu pań złożoną z p. Prorektor ds Jakości i Zrównoważonego Rozwoju oraz reprezentację Biura Współpracy z Zagranicą z Instituto Politécnico de Tomar w Portugalii.

 

Nasi goście zaprezentowali w trakcie dwudniowych spotkań swoją uczelnię jak również kluczowe projekty, nad którymi obecnie ich uczelnia intensywnie pracuje, rozszerzając współpracę z międzynarodowymi partnerami, w tym z naszym Wydziałem. Wspomniane projekty wpisujące się w najnowsze trendy współczesnej edukacji to "Gender equality plans, diversity and inclusion in higher education" i "Quality assurance and sustainability".

 

Więcej informacji o Instituto Politécnico de Tomar oraz wspomnianych projektach można znaleźć na stronie uczelni: http://www.gri.ipt.pt/?pag=5&lng=EN oraz na stronie samego projektu: http://www.diversidadeinclusao.ipt.pt/en/plano_de_igualdade_de_genero_inclusao_e_diversidade/

więcej
Dzień Otwarty UW 2023 | UW Open Day

Wszystkie kandydatki i kandydatów (zarówno na studia I, jak i II stopnia) zapraszamy na Kampus Główny 22 kwietnia w godz. 10.00-16.00. W trakcie wydarzenia poznacie ofertę studiów na UW, zapoznacie się z zasadami rekrutacji i porozmawiacie z reprezentantkami i reprezentantami Waszych wymarzonych kierunków! Znajdziecie tam także stanowisko Wydziału Zarządzania - serdecznie zapraszamy i do zobaczenia w kwietniu!

więcej
EFMD Global
EQUIS1
Uniwersytet Warszawski
PRME
Ceeman
HR Excellence in Research
Eduniversal ranking
Eduniversal
Ministerstwo Nauki
Polska Komisja Akredytacyjna

© Copyright: Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego

ul. Szturmowa 1/3, 02-678 Warszawa
tel: +48 22 55 34 002, fax: +48 22 55 34 001; mail: wz@wz.uw.edu.pl

NIP: 525-001-12-66

 

Administratorem strony jest Sekcja Informacji i Promocji WZ UW

 

 

projekt: VisualTeam Logowanie dla pracowników