Z czym mierzyli się studenci 4 europejskich uczelni? Z kim współpracowali? Jakie projekty zaprezentowali na Final Bootcamp w paryskiej Sorbonie?

Ostatnie 6 miesięcy były dla wybranych studentów uczelni Heidelberga, Milano, Sorbonny i Warszawy bezcennym doświadczeniem! Transferem teorii w praktykę pod okiem wybitnych tutorów i partnerów. W ramach zaproponowanych projektów studenci przygotowali propozycje rozwiązań problemu, z którym obecnie mierzą się m.in. Carrefour, Suez, Chemowator czy m.st. Warszawa. Spektrum problemów sięgało najistotniejszych w dzisiejszym świecie kwestii. Począwszy od dywersyfikacji produktów, przez zarządzanie globalnymi łańcuchami dostaw i zagrożeniami związanymi z ociepleniem klimatu na pozytywnym wpływie przedsiębiorstw w społeczeństwie kończąc.

Cały proces wsparty był eksperckimi wykładami, anagażujacymi konwersatoriami z zakresu zarządzania projektami, opracowywania biznesplanu, analizy rynku i budowania przewagi konkurencyjnej – poprzez szczegółowe analizy PETSEL, SWOT. Oczywiście nie mogło zabraknąć słynnego CUSTOMER SUCCESS – na który przeznaczane są coraz większe budżety w korporacjach. Nie zapomniano o wsparciu grup w przygotowaniu pogłębionej analizy finansowej, a także wskazania możliwości ekspansji na rynki zagraniczne! W końcu, w ostatnim czasie, zarówno w Europie jak i Stanach Zjednoczonych wyjątkowo frapującym tematem są start-upy, które w ramach ewaluacji ich modeli biznesowych stają się silnymi graczami na rynku!

Przez pół każda z grup pracowała zdalnie w ramach określonych zasad. Każdy z członków musiał wcielić się w rolę project managera – by doświadczyć kim tak naprawdę jest ta szczególna osoba w zespole! Zrozumieć i poczuć jaka odpowiedzialność stoi za tym wyjątkowym zawodem! Ten, wydaje się być odporny na zagrożenia płynące z rozwoju AI. 

Momentami, na które w szczególności czekali uczestniczy były BOOTCAMPY! zorganizowane w prestiżowej lokalizacji – Paryżu! Była to szczególna okazja nie tylko do wyboru grup projektowych, osobistego poznania swoich biznes partnerów, ale przede wszystkim do bardzo ważnego w świecie biznesu NETWORKINGU! Każdy mógł znaleźć osobę, eksperta w swojej dziedzinie jak i otworzyć się na nowe!

Choć program dobiega końca, każdy potwierdza, to nie koniec historii z zarządzaniem projektami!

Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski w projekcie reprezentowali Agnieszka Postula i Tomasz Rosiak.

Ze strony Uniwersytetu Warszawskiego w projekcie uczestniczyła Dorota Marszałek.

Partner projektu to Urząd m.st. Warszawy (Leszek Drogosz, Marta Bugaj i Weronika Grelik).

Studenci. który wzięli udział w projekcie: Tobiasz Naryniacki, Paweł Gudro, Joanna Żukowska, Joanna Rosińska, Dominika Majchrowska, Gabriela Herzyk, Izabela Podgórska, Maria Jaworowska, Gabriela Manista.