PL EN RU

Opis - International Business Program Dzienne

Forma studiów: studia stacjonarne - dzienne w języku angielskim; studia płatne
Czas trwania: 2 lata (4 semestry)


English page: http://www.ibp.uw.edu.pl/

 

Program Zarządzanie Międzynarodowe - International Business Program to dwuletnie studia magisterskie prowadzone wyłącznie w języku angielskim. Celem kształcenia jest przygotowanie absolwenta do pracy w międzynarodowym środowisku biznesowym, tak w działach zagranicznych polskich przedsiębiorstw, jak i w korporacjach transnarodowych w kraju i za granicą.

Absolwent studiów drugiego stopnia na kierunku zarządzanie międzynarodowe (IBP), wykazuje się pogłębioną i rozszerzoną wiedzą dotyczącą zarządzania i dyscyplin komplementarnych oraz wiedzą specjalistyczną odnoszącą się do poszczególnych funkcji zarządzania ze szczególnym uwzględnieniem aspektu międzynarodowego. Absolwent posiada umiejętność krytycznej analizy, interpretacji i oceny zjawisk ekonomicznych i społecznych w różnej skali, w szczególności umiejętność podejmowania decyzji i planowania w skali przedsiębiorstw i instytucji o innym charakterze. W szczególności dotyczy to opanowania wiedzy i narzędzi pozwalających na wielowymiarową analizę ryzyka działalności międzynarodowej przedsiębiorstwa oraz dokonać diagnozy stanu organizacji, a w szczególności:

 

w zakresie organizacji:

  • proponować właściwe rozwiązania organizacyjne dla działalności międzynarodowej
  • rozumieć i dostosować się do kultury organizacji, w której funkcjonuje
  • zidentyfikować, zaplanować i ocenić kluczowe procesy w organizacji
  • sporządzić akceptowalny przez banki i inwestorów biznesplan

w zakresie strategii organizacji:

  • rozumieć strategię własnej organizacji
  • potrafić pracować przy budowie dokumentów strategicznych
  • ocenić strategie i możliwe działania konkurentów
  • ocenić ryzyka strategiczne, w tym w zakresie nowych rynków działania

w zakresie marketingu:

  • dokonać dogłębnej analizy rynku
  • potrafić sporządzić dokumenty dotyczące strategii marketingowej dla danych rynków
  • zaplanować działania marketingowe na rynkach eksportowych

w zakresie finansów i bankowości:

  • rozumieć uwarunkowania funkcjonowania instytucji bankowych na rynkach międzynarodowych
  • współpracować z bankiem w zakresie finansowania działalności, w tym szczególnie
  • w finansowaniu operacji handlu zagranicznego
  • potrafić dokonać analizy sytuacji finansowej własnego podmiotu oraz partnerów biznesowych i konkurentów
  • określić bezpieczną strategię finansowania działalności
  • potrafić ocenić ryzyka finansowe działalności

w zakresie handlu zagranicznego:

  • potrafić wybrać partnerów handlowych i przeprowadzić z nimi proces negocjacyjny
  • zaplanować realizację operacji handlu zagranicznego tak w sferze technicznej, jak i dokumentowej, czy finansowej

w zakresie analizy ryzyka działalności poza wskazanymi wcześniej:

  • przeprowadzić analizę ryzyka ekonomicznego oraz politycznego otoczenia biznesu.

 

Ponadto absolwent powinien znać i umieć posługiwać się narzędziami informatycznymi oraz matematyczno-statystycznymi wspomagającymi zarządzanie przedsiębiorstwem. Absolwent posiada umiejętności organizowania pracy zespołowej i kierowania zespołami oraz skutecznego komunikowania się, negocjowania i przekonywania. Posiada umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy uniwersyteckiej w pracy zawodowej. Absolwenci posiadają umiejętność i wolę dalszego systematycznego podnoszenia swoich kwalifikacji.

Wykładowcy programu to pracownicy Wydziału Zarządzania UW i wykładowcy z uczelni zagranicznych, współpracujących z Wydziałem Zarządzania (University of North Florida - USA, University of Illinois at Urbana Champaign - USA, George Washington - USA, Le Moyne College - USA, Universite Libre de Bruxelles - Belgia i wielu innych uczelni z Europy Zachodniej, USA, Azji, Rosji i Ukrainy. Zasadniczym jego celem jest przedstawienie problemów teoretycznych i praktycznych zarządzania międzynarodowego w Polsce, na tle tendencji światowych. W tym kontekście szczególnie ważny jest udział wykładowców z licznych uczelni zagranicznych.. W zajęciach mogą uczestniczyć studenci zagraniczni, przyjeżdżający do Polski w ramach programów wymiany (np programu Erasmus). Studenci biorący udział w programie mogą uczestniczyć w wykładach oraz w innego typu zajęciach, prowadzonych w językach obcych, na innych uczelniach w ramach umów o współpracy.

Ważnym elementem kształcenia jest odbycie praktyki powiązanej tematycznie z kierunkiem studiów lub semestralnego wyjazdu na studia za granicę. Na kierunku studiów International Business Program drugiego stopnia zajęcia są prowadzone w ramach następujących modułów:

  • Management (Zarządzanie)
  • Finance (Finanse)
  • Marketing (Marketing)
  • Human Resources Management (Zarządzanie zasobami ludzkimi)
  • Operational Management (Zarządzanie operacyjne)
  • Entrepreneurship (Przedsiębiorczość)
  • Law (Prawo)
  • International Relations (Stosunki międzynarodowe)
  • General (Przedmioty ogólne)
  • Elective courses (Wykłady gości i wykłady do wyboru)
  • Internship (Praktyka)
  • Master seminar (Seminarium dyplomowe)

Warunkiem ukończenia studiów jest zaliczenie wszystkich modułów.

Przedmioty w ramach modułów kształcenia:


Management

  • Strategic Management
  • Modern Management

Finance

  • Corporate Finance
  • Financial Markets
  • International Banking and Finance

Marketing

  • Strategic Marketing Management
  • International Marketing
  • Market Research

Human Resource Management

  • Organizational Ethnography
  • Human Resources Management

Operational Management

  • International Logistics
  • Process Management

Entrepreneurship

  • Entrepreneurship
  • Business Ethics
  • International Business (Commerce)

Law

  • International Commercial Law
  • European Business Law
  • International Taxation

International Relations

  • Introduction to Politics
  • International Politics Relations

General  

  • Negotiations
  • Statistic with Elements of Econometrics
  • Operations Research
  • International Economics
  • Management Information Systems

Supplementary courses

  • Marketing
  • Financial Accounting
  • Economics
  • Management

Elective courses
Internship

  • Internship
  • Study abroad - exchange

Master seminar

 

Możliwość zatrudnienia
Absolwent posiada kompleksową wiedzę z zakresu ekonomii, finansów, rachunkowości, marketingu, prawa międzynarodowego oraz strategii i zasad funkcjonowania korporacji transnarodowych. Może on pracować zarówno w międzynarodowych organizacjach politycznych, ekonomiczno-finansowych, biznesowych, a także administracji państwowej, na stanowiskach o charakterze menedżerskim i eksperckim. Rosnące inwestycje zagranicznych podmiotów w Polsce i proces umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw, wsparty aktywnym funkcjonowaniem Polski w Unii Europejskiej, powoduje rosnący popyt na tak przygotowanych pracowników. Przykładowymi miejscami pracy są działy analiz ekonomicznych w organizacjach międzynarodowych, działy handlu zagranicznego, doradztwo w zakresie strategii międzynarodowych w podmiotach gospodarczych, biura radcy handlowego w administracji rządowej. Jest również przygotowany do prowadzenia własnej działalności gospodarczej.

Możliwość kontynuowania kształcenia
Absolwent ma możliwość kontynuacji kształcenia na studiach trzeciego stopnia (doktoranckich) oraz programach specjalistycznych i międzynarodowych.

 

Kierownik studiów

dr Waldemar Kozioł

Dyżury

Sem. zimowy 2017/18 - czwartek 18.30 - 19.45

Kontakt

Tel: 22/ 55 34 111 E-mail: wkoziol@wz.uw.edu.pl

Dziekanat studiów

Pokój:C218
Telefon: (22) 5534138
E-mail:ibp@wz.uw.edu.pl

godziny przyjęć:
pn-pt. 10.00 - 15.00
AASBI
Uniwersytet Warszawski
PRME
MBA
Ceeman
ACCA
HR Excellence in Research
Eduniversal ranking
Eduniversal
Ministerstwo Nauki
Polska Komisja Akredytacyjna

© Copyright: Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego

ul. Szturmowa 1/3, 02-678 Warszawa
tel: +48 22 55 34 002, fax: +48 22 55 34 001; mail: wz@wz.uw.edu.pl

NIP: 525-001-12-66

 

Administratorem strony jest Sekcja Informacji i Promocji WZ UW

 

 

projekt: VisualTeam Logowanie dla pracowników