PL EN RU

Opis studiów podyplomowych - Zarządzanie Zaoczne Ogólnomenedżerskie

Celem studiów jest poszerzenie i unowocześnienie wiedzy oraz umiejętności sprawnego zarządzania uczestników w warunkach gospodarki rynkowej. Wykorzystując najlepsze praktyki Wydziału Zarządzania oraz ogromne doświadczenie naszych wykładowców, zaprojektowaliśmy skuteczny program przygotowujący słuchaczy do budowania i wdrażania wygrywających strategii. Dlatego w trakcie całego kursu zaprezentujemy Państwu wiedzę z zakresu zarządzania finansowego, prawa, zarządzania ludźmi, zarządzania strategicznego i informatyzacji. Zajęcia są prowadzone z wykorzystaniem nowoczesnych metod treningu menedżerskiego, tzn. symulacji, gier decyzyjnych i innych metod aktywizujących.


Sylwetka absolwenta
Po ukończeniu studiów absolwent zna najważniejsze uwarunkowania procesu kierowania organizacją. Interdyscyplinarny program studiów obejmuje między innymi zarządzanie, kierowanie ludźmi, rachunkowość, finanse, prawo. Z założenia w ramach studium słuchacz otrzymuje zarówno wiedzę ogólną, dającą podstawy do samodzielnej refleksji i interpretacji jak i tzw. najlepsze praktyki – oparte na konkretnych doświadczeniach firm i ich menedżerów. Dzięki temu absolwent nie tylko potrafi wskazać najważniejsze problemy z jakimi stykają się menedżerowie, ale również dysponuje narzędziami ich rozwiązywania. Uczestnicy studium są przygotowywani do tego aby identyfikować najważniejsze szanse i zagrożenia towarzyszące pracy menedżera i nabywać umiejętność twórczego rozwiązywania problemów. Wiedza dostarczana słuchaczom sprawia, iż potrafią oni samodzielnie zidentyfikować kluczowe czynniki sukcesów organizacji a także pola potencjalnych zmian organizacyjnych. Umiejętności warsztatowe nabywane w trakcie studium są również bardzo przydatne w procesie przedsiębiorczym - tworzeniu i rozwijaniu własnych firm.

 
Po ukończeniu studium Absolwent:

  • Zna najważniejsze problemy, z którymi stykają się w swojej pracy menedżerowie
  • Zna podstawowe techniki zarządzania ludźmi
  • Wie, w jaki sposób wprowadzać zmiany organizacyjne
  • Potrafi wskazać kluczowe elementy biznesplanu
  • Zna i potrafi stosować najważniejsze techniki analiz strategicznych
  • Potrafi wyznaczyć strategię firmy i organizacji non profit
  • Zna i umie wyznaczyć oraz zinterpretować najważniejsze wskaźniki finansowe dla organizacji gospodarczych
  • Wie, jakie są najważniejsze instrumenty marketingowe i potrafi się nimi posługiwać
  • Posiada specjalistyczną wiedzę z zakresu Public Relations
  • Posiada wiedzę na temat planowania finansowego
  • Zna zakres i najważniejsze problemy prawa gospodarczego publicznego
  • Potrafi wskazać kluczowe zagadnienia i zinterpretować podstawowe zapisy prawa podatkowego
  • Zna najważniejsze formy prowadzenia działalności gospodarczej, wie jakie są zalety i wady każdej z nich
  • Opanował podstawy rachunkowości i rachunkowości zarządczej
  • Zna relacje między najważniejszymi instytucjami finansowymi gospodarki
  • Wie, jakie są podstawowe wymogi prawa pracy
  • Umie zidentyfikować potrzebę zmian w organizacji, zgromadzić niezbędne zasoby potrzebne do wprowadzenia zmiany i przezwyciężyć opór
  • Potrafi zdiagnozować bieżącą sytuację organizacji i dobrać adekwatne do sytuacji narzędzia zarządzania
  • Poprawnie stosuje terminologię związaną z naukami o zarządzaniu
  • Rozumie możliwe skutki i ograniczenia polityki makroekonomicznej
  • Analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstw i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
  • Potrafi samodzielnie analizować rzeczywiste sytuacje decyzyjne oraz dokonywać wyboru odpowiedniej decyzji
  • Posiada umiejętność organizowania działań i przedsięwzięć oraz dokonania ich analizy ekonomicznej
  • Potrafi dokonać oceny stanu ekonomicznego przedsiębiorstwa
  • Potrafi rozpoznawać podstawowe instytucje prawne w gospodarce i administracji oraz posługiwać się źródłami prawa
  • Posiada podstawową umiejętność interpretacji przepisów prawa administracyjnego, finansowego cywilnego i pracy
  • Potrafi zastosować podstawowe metody i procedury w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości finansowej
  • Posiada umiejętność projektowania i stosowania narzędzi i technik zarządzania ludźmi i oceny wyników
  • Potrafi zaprojektować podstawowe narzędzia marketingowe dla konkretnego przedsięwzięcia
  • Posiada podstawowe umiejętności w zakresie wykorzystania systemów informacyjnych w zarządzaniu
  • Potrafi wykorzystywać w praktyce podstawową wiedzę, dotyczącą funkcjonowania przedsiębiorstw
  • Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, rozumie i realizuje potrzebę kształcenia się przez całe życie, współdziałając w tym obszarze z innymi osobami podnosi swoje kwalifikacje,
  • Ma świadomość znaczenia wiedzy z zakresu zarządzania dla rozumienia wydarzeń społeczno-gospodarczych i zjawisk zachodzących w organizacjach, co w konsekwencji powoduje, że uzupełnia swoją wiedzę menedżerską i umiejętności zarządzania
  • Doskonali umiejętności komunikacji - potrafi sprawnie porozumieć się przy użyciu terminologii ze specjalistami z dziedziny zarządzania, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów
  • Ma świadomość etycznych konsekwencji swoich decyzji z własnego i społecznego punktu widzenia; przy podejmowaniu decyzji obok kryteriów ekonomicznych bierze pod uwagę kryteria etyczne
  • Potrafi współpracować zarówno z uczestnikami swojego zespołu i organizacji jak i podmiotami zewnętrznymi
  • Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy, zarówno przy prowadzeniu własnej firmy jak i w pracy najemnej
  • Potrafi rozwiązywać problemy z zakresu zarządzania w ramach zespołu
  • Rozwija umiejętność radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych, umiejętność rozwiązywania konfliktów
  • Posiada podstawowe umiejętności negocjacyjne, w tym skuteczne komunikowanie się, efektywna perswazja i inne

 

Sylwetka kandydata

Kadry kierownicze spółek, małych i średnich przedsiębiorstw, placówek oświatowych, zakładów opieki zdrowotnej oraz organów administracji centralnej i samorządowej, osoby przygotowujące się do pełnienia funkcji kierowniczych, członkowie rad nadzorczych.

Kierownik studiów

dr hab. Jacek Pasieczny

Dyżury

Sem. zimowy 2017/18 - czwartek 12.00 - 14.00, począwszy od 19 października 2017 r.

Kontakt

Tel: 22/ 55 34 180 E-mail: jpasieczny@wz.uw.edu.pl

Dziekanat studiów

Pokój: C203
Telefon: (22) 5534181
E-mail: psm@wz.uw.edu.pl

Godziny przyjęć:
pon., wt. - nieczynny
śr., czw. - 10.00 - 14.00
pt. 12.00 - 18.00 (w dniach zjazdów PSM)
sob. 08.00 - 16.00 (w dniach zjazdów PSM)
niedz. 08.00 - 12.00 (w dniach zjazdów PSM)
AASBI
Uniwersytet Warszawski
PRME
MBA
Ceeman
ACCA
HR Excellence in Research
Eduniversal ranking
Eduniversal
Ministerstwo Nauki
Polska Komisja Akredytacyjna

© Copyright: Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego

ul. Szturmowa 1/3, 02-678 Warszawa
tel: +48 22 55 34 002, fax: +48 22 55 34 001; mail: wz@wz.uw.edu.pl

NIP: 525-001-12-66

 

Administratorem strony jest Sekcja Informacji i Promocji WZ UW

 

 

projekt: VisualTeam Logowanie dla pracowników